U Europskoj godini kulturne baštine završeni su radovi na propovjedaonici, donaciji čazmanskog kanonika Franje Vlahovića iz 1761. godine, čime će se zaokružiti dugogodišnji konzervatorsko-restauratorski radovi na baroknom inventaru crkve Uznesenja Blažene Djevice u Kloštar Ivaniću.
Voditeljica: Ana Dumbović
Crkva Uznesenja Blažene Djevice Marije sa samostanom u Kloštar Ivaniću izuzetno je važan sakralni kompleks središnje Hrvatske s očuvanim baroknim inventarom. Iako je crkva podignuta još u 13. stoljeću, tijekom barokizacije polovicom 18. stoljeća proširena je podizanjem dviju kapela i nove sakristije. Usporedno su tri stilski različite kiparske radionice izradile sedam novih oltara. Crkva obiluje bogatim drvenim baroknim inventarom; posebno se vrijednim smatraju glavni oltar i dva bočna, posvećena sv. Jurju i sv. Josipu, rad Antuna Franje Strauba. Ističu se i pandanski oltari sv. Barbare i Sveta tri kralja, rad nepoznatog autora, podignuti 1762./1763. godine, scena Božjega groba, jedna od najbolje sačuvanih takvih scena velikog formata, i atektonski oltar Trpećeg Krista.
Od 1995. godine do danas Hrvatski restauratorski zavod sustavno provodi konzerviranje i restauriranje inventara crkve. U tom razdoblju potpuno su restaurirani glavni oltar i svetohranište, oltari sv. Jurja i sv. Josipa, oltar sv. Barbare i svetohranište, oltar Trpećeg Krista, krstionica i tron Majke Božje te scena Božjega groba. Na oltaru Žalosne gospe i Sveta tri kralja provedeni su konzervatorski radovi.
Fotoalbum
Dio raskošne kloštarivanićke crkvene opreme također je djelo radionice obitelji Straub i dio projekta Tragom umjetnosti obitelji Straub (TrArs). Taj međunarodni projekt posvećen je proučavanju i predstavljanju umjetničkih djela koja su izradili članovi obitelji Straub tijekom 18. stoljeća u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji i Hrvatskoj. Projekt je financiran sredstvima Europske komisije, Ministarstva kulture RH i Bavarskog državnog ministarstva obrazovanja, znanosti i umjetnosti. Više informacija o projektu nalazi se na stranicama projekta.