Ksenija Škarić, Hrvatski restauratorski zavod
Ana Dumbović, Hrvatski restauratorski zavod
Izvorni znanstveni rad
https://doi.org/10.17018/portal.2014.11
Puni tekst: hrvatski, engleski sažetak, PDF
Str.: 161–178
Sažetak
Usporedna konzervatorsko-restauratorska i arhivska istraživanja prilika su za unakrsno povezivanje podataka i moguće nove spoznaje. Takva usporedna istraživanja inventara crkve sv. Marije u Kloštar Ivaniću razjasnila su nekoliko pojmova iz 18., 19. i ranog 20. stoljeća kojima su se opisivale likovne intervencije. Jedan od izvora, Spomenica župe Kloštar Ivanić, otkrio nam je imena čak četvorice obnovitelja inventara, a konzervatorsko-restauratorska istraživanja i radovi pokazali su o kakvim se majstorima radi. U Spomenici smo naišli i na pravi mali rječnik termina umjetničkih intervencija, poput: prenapraviti (1903.) te iznova obnoviti, pozlatiti, iznova marmorirati, i restaurirati (1860.-1863.). Kanonska vizitacija iz 1765. godine donosi pojam „sjajne boje“. Značenja tih pojmova rasvijetlila su konzervatorsko-restauratorska istraživanja inventara.
Ključne riječi
Kloštar Ivanić, Karlo Haman, Gašper Milavc, Marco Antonini, Petar Rutar, restauriranje, obnova