Oltarna pala Navještenje jedna je od dviju sačuvanih potpisanih slika Nikole Božidarevića. Tu sliku, koja se danas nalazi u muzeju samostana sv. Dominika u Dubrovniku, naručio je 1513. godine pomorac Marko Kolendić za dominikansku crkvu na Lopudu.
Nikola Božidarević je slikao na drvenoj podlozi, kombinirajući tehniku tempere i polimentne pozlate. U sklopu prethodnih intervencija (u Beču 1897. godine, u Zagrebu 1947. godine te in situ 1966. godine) slika je s drva transponirana na platno najprije škrobno-tutkalnom, potom smolno-voštanom smjesom. Uklanjane su ili reducirane nečistoće i prethodno aplicirani materijali, lakune su zapunjane kitovima i retuširane, a oštećenije zone preslikavane. Te su intervencije sliku neupitno sačuvale, ali su prouzročile lomljenje i deformiranje površine. Aplicirani materijali s vremenom su se promijenili, a uočena su i mjestimična odignuća.
Fotoalbum
Početni koncept konzervatorsko-restauratorskih radova razrađen je prema rezultatima istraživačkih radova proučavanja raspoložive literature, fotografiranja u vidljivom, UV, IC i RTG spektru te stratigrafskih analiza mikropresjeka (voditeljica Mara Kolić Pustić, Restauratorski odjel Dubrovnik, Služba za odjele izvan Zagreba 2). Postupak uklanjanja naknadno nanesenih alteriranih materijala provodi se fazno, uz kontinuirane revizije prvotnog cjelovitog koncepta. Primjerice, prva faza uklanjanja alteriranih materijala s izvorne pozlate draperija podrazumijeva čuvanje rekonstruiranog ornamenta iz 1897. godine, izvedenog povrh smeđeg preslika s primjesama bronce koji se u preostalim zonama, između linija ornamenta, uklanja otkrivajući puncirano zlato i tragove izvornog ornamenta. Nakon dovršetka svake faze radova revidirat će se početni koncept i definirati varijante nastavka intervencije. Kriterij odabira svake sljedeće provedbene varijante radova do završne prezentacije rukovodit će se temeljnim postulatom postizanja optimuma mogućeg razotkrivanja i prezentiranja izvornika, uz očuvanje prihvatljivih elemenata iz prethodnih intervencija.